17 juli 2016 - Reisverslag uit Rettigny, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 17 juli 2016 - Reisverslag uit Rettigny, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

17 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

17 Juli 2016 | België, Rettigny

De camping waar ik afgelopen nacht verbleef was een echte recreatiecamping compleet met animatieteam. Het personeel was jong en de campinggasten bleken ook allemaal Nederlands. En dat in de Franstalige Ardennen. Dat het een ander type camping is dan waar ik normaal verblijf blijkt wel uit het feit dat alles en iedereen nog in diepe rust was toen ik opstond maar ook nog toen ik om 08.30 uur vertrok.
Vannacht wel onrustig geslapen, tot rond 24.00 uur was er nog behoorlijk veel rumoer op de camping. Bovendien speelde er in het dorpje op nog geen kilometer afstand een bandje die als motto had "hoe harder hoe mooier". De band speelde tot 02.30 uur door.
Helemaal fris en fruitig was ik vanmorgen dus niet.
Vanochtend fietste ik door de dichte bossen van de Ardennen. De zon scheen prachtig en mysterieus tussen de bomen door.
Ook in deze bossen nog de sporen van de 1e wereldoorlog gezien de vele oorlogsgraven.
Vandaag 78 km gefietst wat me zwaar viel met al die kleine pittige klimmetjes.
Ook in de dorpjes onderweg was het één en al rust. Met uitzondering van Bastogne was er verder in geen enkel dorp een mogelijkheid voor een drankje.
Rond 15.30 uur kwam ik bij de camping Moulin de Bistain die mooi in een vallei aan beide oevers van de rivier de Ourthe ligt.
Francien en Michiel hadden hun tent al opgezet. Eerst bijpraten onder het genot van een biertje en toen tentje opzetten en douchen.
Na het douchen voor een euro een wasje in de wasmachine en voor nog een euro ook nog droog.
's-Avonds gezellig met Francien en Michiel gegeten en daarbij en daarna de nodige Belgische biertjes gedronken.
Al met al een gezellige dag. Morgen maar afwachten welk gevolg dit heeft voor de fietsbeentjes.

• 18 Juli 2016 - 18:33

Richard OK:

Hey Sommertje,

Het gaat ondanks toch wel veel lastige klimmetjes as een speer
    Als ik kijk naar de verwachte thuiskom datum loop je al een behoorlijk stukkie voor
    Komt heel waarschijnlijk door de mooie abdijen die je hebt gezien( of door hun product).
    Maar goed nog maar een paar etappes dan kan je de fiets een paar weken op stal zetten.
    Succes nog voor de laatste stukken.
    Als je overigens nog een paar mooie klimmetjes wilt nemen, De wanne, La redoute???
    Je bent nou toch in de buurt
    En in TiLFF is een super terras waar ze ook al dat lekkers hebben.