18 juli 2016 - Reisverslag uit Polleur, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 18 juli 2016 - Reisverslag uit Polleur, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

18 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

18 Juli 2016 | België, Polleur

Vanmorgen weer om 06.00 uur wakker. De zon scheen al, het beloofde weer een mooie en warme dag te worden.
Om 08.15 uur kant en klaar om te vertrekken. Francien en Michiel hadden de tent inmiddels ook afgebroken en in de auto. Na van elkaar afscheid genomen te hebben was het tijd om te vertrekken.
Na 2 kilometer werd ik ingehaald door Francien en Michiel in de auto. In 2 uur tijd zijn zij thuis. Ik mag hopen dat ik met al die klimmetjes na 2 uur 25 kilometer verder ben.
De weg is prachtig en slingert zich door de Ardennen en over de heuvels. In de eerste 28 km een aantal beklimmingen gehad van 315 meter naar 680 meter hoog, daarna een heerlijke lange afdaling van ongeveer 20 kilometer.
Op een gegeven moment gaf mijn navigatie aan dat ik rechtdoor richting Stoumont moest. Alleen daar stond een verbodsbord voor alle verkeer en moest je een omleiding volgen. In de heuvels heb ik het niet zo op omleidingen omdat dat vaak veel extra kilometers zijn.
Dus eigenwijs als Eric is, niets van het bord aantrekken en gewoon rechtdoor fietsen. Na 3 kilometer bleek dat ze in het bos aan de rand van de weg grootschalig bomen aan het kappen waren. Ik kon er gewoon langs fietsen, bovendien had ik mijn helm toch op.
Na 50 km fietsen begon een klim van 225 meter naar 575 meter hoog. Het was warm maar gelukkig fietste ik deels van de klim in de schaduw. In dit deel van de Ardennen veel motorrijders die de heuvels opscheuren alsof het niets is. Nu maakt het natuurlijk wel een verschil of je een vervoermiddel hebt met heel veel PK's of één met slechts 1 MK.
Na 71 kilometer vond ik genoeg in deze warmte en heb ik een camping opgezocht op ongeveer 35 km van de Nederlandse grens.
Morgen nog een paar pittige heuveltjes over en dan in de afdaling naar Nederland en via Maastricht naar Maaseik voor de één na laatste overnachting.

  • 18 Juli 2016 - 21:48

    Michiel:

    Hoi Eric,

    Ik lees niets over biertjes van zondagavond. Waarschijnlijk niets van gemerkt. Eric, wij hebben een gezellige avond gehad met jou in de Ardennen. We hebben onder het genot van .... wat ervaringen uitgewisseld en al wat belevenissen opgerakeld. Vanmorgen hebben we elkaar "'t ga je goed gewenst", en tegelijk zeiden we tegen elkaar: zie je die zon weerkaatsen in de Ourthe, prachtig. Hopelijk treffen we elkaar nog eens. We hebben al veel gezellige avondjes met elkaar doorgebracht.
    Eric, nog een goede thuisreis en hopelijk tot ziens.

    Groeten, Francien en Michiel, Mierlo

  • 19 Juli 2016 - 16:04

    Rob Calamé:

    Hoi Eric,

    Ik volg jou en jou prachtige verhalen. Het eind is in zicht, iets waar je nu al trots op mag zijn. De warmte van Spanje heb je mooi meegenomen deze kant op, al zit je daar als fietser niet zo om te springen. Het terras van de twee weezen lonkt al weer.

    Tot dan!

    Groeten en veel succes die laatste loodjes!
    Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Polleur

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 40561

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: