8 juli 2016 - Reisverslag uit Châteaumeillant, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 8 juli 2016 - Reisverslag uit Châteaumeillant, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

8 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

08 Juli 2016 | Frankrijk, Châteaumeillant

Na het heerlijke eten gisteravond ben ik samen met de Duitser en de Fransman op zoek gegaan naar een bar, restaurant of hotel met een televisie om de halve finale
Frankrijk-Duitsland te kunnen zien. Het dorpje verkeert echter duidelijk nog in het radiotijdperk. In geen van de drie etablissementen hadden ze televisie.
Onverrichterzake zijn we maar weer naar de pelgrimsherberg gegaan, lagen we weer vroeg in bed.
Ik heb de afgelopen maanden al heel wat meegemaakt in pelgrimsherbergen maar dat er 's-nachts naar mij gefloten wordt is nieuw voor mij. Overigens niet alleen naar mij maar ook naar één van de twee Belgen en dat kwam omdat wij beiden blijkbaar nogal snurken. De jonge Fransman had daar moeite mee en op het moment dat er gesnurkt werd floot hij 2 keer kort waarop het snurken voor even ophield.
De Fransman was vanmorgen al om 06.00 uur vertrokken. Zelf stapte ik omstreeks 08.00 uur op de fiets.
De rit van vandaag begon met een steile afdaling om de rivier La Creuse over te kunnen steken, gevolgd door 3 pittige klimmen binnen 15 km.
Tijdens een klim van 8% trap ik omhoog met een gangetje van 6.5 km/uur zie ik een bord; niet harder dan 70 km/uur. Nou dat is lekker motiverend.
Na Cluis een paar afdalingen van 1-2%. Mooie rechte wegen, dat schiet ten minste op. Bij de steile afdalingen van de laatste tijd moest je in de bochtige afdalingen op de smalle wegen regelmatig in de remmen. Bovendien ben je bij een afdaling van 8% ook snel beneden waar dan al weer de volgende klim wacht. Nee, geef mij die lange trage afdalingen maar. Inmiddels is de hoogte van de heuvels vandaag gedaald tot tussen de 200 en 300 meter en tot aan de Ardennen zal het volgens mij ook niet meer hoger worden.
Vanmorgen was de temperatuur om 09.00 uur al gestegen tot boven de 20 graden. Het fietsen gaat 's-morgens prima maar na 12.00 uur is het, zeker als er geen schaduw is, al snel te warm om te fietsen. Na 73 km een camping opgezocht in Châteaumeillant.
Op een terras bij een Franse bar een Grimbergen gedronken. Op het terras zaten, zo te horen, een Belg en een "Frans uitgedost" Nederlands stel dat behoorlijk ABN sprak. Ze zaten in een zwaar gesprek over de (relatie)problemen van de "Belg". Ik vond het niet gepast en had ook niet de moed om ze aan te spreken.
Morgen weer verder, de bedoeling is dat ik morgen overnacht in een Nederlandse pelgrimherberg die onlangs is geopend. Ik hoop dat ik die kan vinden.

  • 08 Juli 2016 - 20:47

    Jos Kienhuis:

    Gezien de rijke ervaringen uit het verleden is er deze keer garantie op de toekomst. Zoekt en gij zult vinden. Het klinkt heerlijk en toen je schreef over langzamen lange afdalingen kon ik me daar meteen een prima voorstelling van maken. Het was alsof ik zelf op de fiets zat. Goed bezig Eric, en je inmenging had misschien wel een bijzonder licht geworpen op de discussie tijdens het nuttigen van de Grimbergen. Als je vanuit Nijverdal Holten binnenkomt staat er 30 km. Heerlijk is het als je daar dan met 50 of 60 km voorbij fietst. Die tijden komen er weer aan :-) Houd je goed en ik hoop met veel goed weer. Groet Jos

  • 09 Juli 2016 - 00:54

    Jan Dekker:

    dag Eric ,
    met af en toe een gevoel van lichte jaloezie blijf ik je op je terugreis volgen. Ik merk dat je lijntje op de Garmin het nog steeds goed doet en hoop wel dat hij in Borne stopt en niet ergens in Siberië. Ik heb je leren kennen als een echte stayer die gewoon doorgaat.
    Mijn ervaringen met jou snurken zijn dat een zachte maar duidelijke por in de meeste gevallen afdoende is. Misschien een gebruiksaanwijzing die je door kan geven aan toekomstige kamergenoten, zodat zij kunnen blijven genieten.
    Nog heel veel plezier de komende paar weken.
    groet,
    Jan Dekker

  • 09 Juli 2016 - 21:32

    Jocky:

    Dag Eric,

    Na deze goede snurk tip van Jan, is de kans dat jij in september toch met ons mee mag naar het Sauerland significant gestegen!!! Lekker blijven doorgaan zo en hopelijk tot over een week of 2 a 3 uiterlijk om weer op een zondagmorgen te fietsen en een paar biertjes te pakken op het terras.

    Groet'n; Jocky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châteaumeillant

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 40600

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: