6 juli 2016 - Reisverslag uit Châtelus-le-Marcheix, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 6 juli 2016 - Reisverslag uit Châtelus-le-Marcheix, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

6 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

06 Juli 2016 | Frankrijk, Châtelus-le-Marcheix

Ook vanmorgen weer een stralende zon en om 07.00 uur al 16 graden.
Tent opgebroken, ingepakt en vertrokken. De ochtend is voor mij toch wel het mooiste deel van de dag. De natuur is nog ongerept en ruikt nog heerlijk fris, prima fietsweer.
Tot 11.00 uur ging de rit voorspoedig, heuvel op en heuvel af tot ik, na een afdaling, rechtsaf moest in Saint-Leonard-de-Noblat. Daar bleek de weg al sinds gisteren afgezet te zijn omdat de Tour de France er vandaag langskwam. Ik viel gelijk met de neus in de boter, de reclamekaravaan kwam net voorbijgeraasd. Mijn fiets tegen een muur gezet en ben er eens goed voor gaan zitten. Bijna 2 uur nadat de reclamejongens waren geweest kwam het peloton op z'n dooie akkertje langsgefietst, nou ja voor hun doen redelijk rustig tempo. Het was dan ook nog vroeg in de wedstrijd.
Op zich best wel leuk om het zo onverwachts nog een keer mee te maken.
Na afloop wilde ik op de fiets stappen en mijn rit vervolgen maar ik had buiten het bataljon Franse oom agenten gerekend.
De weg bleef de hele dag afgesloten omdat er nog zwaar tourverkeer aan kwam. Uiteindelijk heb ik via een steil voetpad het centrum van het dorpje kunnen bereiken waar ik de route weer kon oppakken.
In het dorp maar gelijk brood gekocht en terwijl daar liep hoorde ik in het nederlands: kijk daar heb je de Nederlandse man met de grijze baard wel.
Het bleek een Nederlands echtpaar dat een deel van de camino vanuit Namen naar Saint-Jean-Pied-de-Port liep.
Zij hadden van anderen gehoord dat er een Nederlandse man met grijze baard in het dorp was. Na ervaringen te hebben gedeeld kon ik na een oponthoud van 3 uur verder. Inmiddels was het al behoorlijk heet geworden en besloot ik om nog 30 km te fietsen en mijn tentje op te zetten op de camping municipal in Chatélus-le-Marcheix.
Op de weg daar naar toe gesproken met een Nederlands stel uit Eemnes die richting Pyreneeën fietsen en ook nog een deel van de Katharenroute wilden doen voor ze terug reisden naar Nederland.
Op de camping municipal bleek ik weer de enige gast te zijn afgezien van een onbewoond uitziende bestelbus met voortent.

  • 06 Juli 2016 - 22:10

    Herriett:

    Hoi Eric,
    Na een kleine hapering ben ik weer helemaal bij met lezen. Je reisverslagen blijven fascinerend. Blij dat het goed met je gaat. Je wordt al een hele beroemdheid als ze al praten over die Nederlander met de grijze baard. Wat een toeval dat je de Tourkaravaan gezien hebt terwijl jij nu met je eigen Tour de France bezig bent! Succes verder en we blijven je natuurlijk volgen met je mooie verhalen.
    Groeten, Herriette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châtelus-le-Marcheix

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 40574

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: