29 juni 2016 - Reisverslag uit Castéra-Verduzan, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 29 juni 2016 - Reisverslag uit Castéra-Verduzan, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

29 juni 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

29 Juni 2016 | Frankrijk, Castéra-Verduzan

Ook vanmorgen al voor de wekker van 06.30 uur wakker. Rustig aan gedaan en om 07.30 uur de Fransman, een gepensioneerde bankman, uitgezwaaid en een "bon route" toegewenst op zijn laatste wandeldag.
Zelf heb ik nog een grote kop koffie genomen en om 08.00 uur vertrokken.
Eergisteren vertelde ik dat ik de Pyreneeën achter me had gelaten maar dat was maar ten dele waar, het waren de Haute Pyrenée. Sindsdien fiets ik in de Midi Pyrenée, niet zo hoog maar toch nog een behoorlijk wasbordje voor wat betreft klimmen en dalen.
Het was vanmorgen dan ook direct raak, nog geen kilometer buiten het dorp begon al een pittige klim (7-9%) van 240 meter naar 365 meter gevolgd door een afdaling tot 255 meter en wederom een klim tot 340 meter. Daar waren mijn (k)oude benen eigenlijk nog niet op voorbereid, maar ze hebben me weer keurig naar boven gebracht. Je kunt ook beter blijven fietsen want volgens mij is het helemaal niet te doen om een zwaar bepakte fiets wandelend naar boven te duwen.
En zo ging het de hele dag door, flink klimmen en (te) snel dalen.
Met als hoogtepunt na 80 km een klim van 14%, weliswaar maar 250 meter lang maar toch.
Desondanks weer enorm genoten van de prachtige omgeving, een smal slingerend weggetje dwars door de bossen. Je voelt je alleen in de natuur met alleen vrolijk zingende vogels om je heen.
Dan weer over heuvels met een weids uitzicht. Het is volop genieten.
Op dit gedeelte van de route zijn er minder pelgrimshuizen dus vandaag na 94 km neergestreken op camping Plage du Verduzan in het plaatsje Castéra-Verduzan. Sleep ik de tent ook niet voor niets met me mee.
De camping heeft weliswaar 3 sterren maar er is niet veel te beleven. Er staan een paar Fransen maar dat is het dan ook wel. Misschien ben ik net iets te vroeg in het seizoen. In ieder geval is er weinig aanspraak.
Vandaag slechts 2 fietsers tegen gekomen die beiden in een pittige klim zaten en dus geen behoefte hadden te stoppen.
Ik denk dat de contacten met andere Santiago-gangers de komende dagen dan ook steeds minder zullen worden.
Het is niet anders.

  • 29 Juni 2016 - 22:21

    Marcel:

    Hoi Eric,
    Was er zelf ook een tijdje tussenuit geweest (Mallorca) dus ik had nog wel wat verslagen in te halen. Heeft me de avond gekost, maar een genot om je avonturen te lezen. Verslagen lijken steeds langer te worden, blijkbaar heb je tijd over op de terugweg, je kent nu immers de route en bent dus sneller op de plaats van bestemming. Nu alweer in Frankrijk, maak er nog een mooie trip van en hopelijk zit nu het weer mee. Bijzonder knappe prestatie fietsmaat!

  • 29 Juni 2016 - 22:34

    Robert En Jolanda:

    We lezen nog steeds regelmatig je verslagen. Respect! Zo ver fietsen, we doen het je niet na. Succes morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Castéra-Verduzan

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 40600

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: