30 mei 2016 - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 30 mei 2016 - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

30 mei 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

30 Mei 2016 | Frankrijk, Angoulême

Vanmorgen grote schrik. Jan en ik hadden gisteren onze natte spullen/was over de verwarming gehangen. In mijn geval ook het NEO-wielershirt en dat shirt had een kunstzinnige print op de verwarming achtergelaten. (zie foto).
Jan zag dat zijn sokken ook voor een dito effect hadden gezorgd. We hebben het keurig gemeld en onze adressen en telefoonnummers achtergelaten.
Het is vandaag op de kop af 14 dagen geleden dat ik uit Borne vertrok en inmiddels zit ik 1282 km van huis in Angoulême in hotel la Palmas in het centrum. Hoewel Jan Dekker en ik niet samen fietsen overleggen we regelmatig waar we de volgende dag naar toe denken te fietsen. Niet dat het vanzelfsprekend is dat we concreet iets afspreken maar voor vandaag lag dat anders. Net als gisteren werd er voor vandaag in deze regio veel regen voorspeld dus hebben we vanmorgen afgesproken om gezamenlijk een hotelkamer te boeken in Angoulême.
En dat was maar goed ook; het regende bij vertrek, het regende onderweg en het regende bij aankomst. Weliswaar niet die zware hoosbuien zoals gisteren maar het regende de hele dag gestaag door. Ook vandaag apart van elkaar vertrokken maar elkaar ook weer regelmatig tegengekomen. Tijdens één van die ontmoetingen besloten om in St. Angeau een hapje te gaan eten. Die plek stond immers ook als zodanig aangeven in het routeboek. Jan, die een iets hoger tempo fietst dan ik, was daarop weldra uit zicht  verdwenen. Bij aankomst in St. Angeau had Jan al rondgekeken en meldde dat de betreffende eetgelegenheid net dicht was omdat de eigenaresse zelf ging eten. Restte ons niet anders om in een soort abri ons resterende stokbrood met tonijn en jam te gaan eten.
Ook daarna was Jan alweer als een speer vertrokken tot ik zijn fiets zag staan bij een Bar-Tabac in het plaatsje Brie. Ik weet niet of het terecht is maar dat roept bij mij associaties op met de befaamde kaassoort en met een mooi oud dorpje. De Bar-Tabac was echter naar modern, Amerikaans, model ingericht en ook de wit bepleisterende woningen zagen er modern uit. Evenwel de grande café was heerlijk.
Bij het hotel werden we allervriendelijkst ontvangen door de receptioniste. We konden de fietsen in hotel bij de balie stallen en ze hielp ons zelfs met 4 fietstassen naar boven te brengen. Over dienstverlening gesproken.
Na te hebben gedoucht nog even de Cathedrale de Saint Pierre bewonderd en in de stad heerlijk gegeten.
Morgen ook waarschijnlijk nog regen en daarna zou het droog (droger) moeten zijn. We wachten af.

  • 30 Mei 2016 - 22:10

    Gerard Lohuis:

    Dag Erik,
    Het is elke dag weer een feest je reisverhaal te lezen. Als zo rond de klok van tienen je dagverslag binnenkomt, lees ik met veel plezier je belevenissen. Je bindt en boeit met jouw enthousiaste verhalen veel belangstellende volgers. Ik vind het een puike prestatie die je levert en wens je vooral beter fietsweer toe en geniet van je mooie pelgrimstocht,
    hartelijke groeten, Gerard

  • 30 Mei 2016 - 23:12

    Nico Gosselt:

    Hoi Eric,
    Nou t zit jou niet mee hoor, zoveel regen. Ik lees jouw verslag hier in Albarracin net voor aan Marian en die heeft echt met jou te doen.
    (Ik niet zo maar dat wist je wel

  • 30 Mei 2016 - 23:14

    Nico Gosselt:

    Eric, ik geloof dat de helft van mijn tekst verloren is gegaan.
    Niettemin heel veel succes en alle bewondering van ons!!
    Gr. Marian en Nico

  • 30 Mei 2016 - 23:24

    Jocky:

    Dag Eric, - Ik las net dat je gisteren een lunch had "verorberd" (gedronken) bestaande uit een paar (vast en zeker speciale) biertjes en 2 zakjes chips. Wat dat betreft is er dus nog niet zoveel veranderd als ik dat vergelijk met jou wekelijkse lunches in het NEO clubhuis......... Alleen heb je er nu chips bij!

    Net effe op de 7-daagse buienradar voor Frankrijk gekeken, en als het klopt zal je er helaas rekening mee moeten houden dat je - als 't klopt - in ieder geval t/m zaterdag nog heel wat regen kunt verwachten, en voor zondag & maandag geeft ie dan droog en beter/warmer weer aan. Maar ja, wat weten die Fransozen nou van 't weer af?

    Groet'n van Hans Seelen! Hij heeft het met plezier gelezen.

    Groet'n; Jocky

  • 30 Mei 2016 - 23:33

    Grieco:

    Eric,
    Mooie verhalen, mooie reis. Heel herkenbaar voor mensen die fietsvakantie-ervaring hebben. Het contact met de mensen, medereizigers, de natuur, het weer dat soms mee, soms tegen zit. Prachtig. Vanuit Borne, bon voyage en goede en mooie ervaringen nog!

  • 31 Mei 2016 - 02:08

    Dik Weghorst:

    Prachtige verhalen Eric. Hopelijk wordt het weer snel beter.
    Je hebt al een knappe prestatie geleverd tot nu toe. Veel succes!

  • 31 Mei 2016 - 08:34

    Carlo:

    Iedere ochtend als ik op het werk kom, denk ik er eerst aan om het nieuwste reisverslag te lezen. Ik vind het fantastisch hoe je de reis beleeft en de verhalen iedere keer weer uit de mouw schudt. Ga zo door!
    Buienradar voor de plaats Bordeaux geeft trouwens droog weer aan t/m maandag, maar inderdaad zoals Jocky zegt: Wat weten ze nou van het weer. :)

  • 31 Mei 2016 - 10:43

    Paul Van Der Tuuk:

    Super Eric,bikkel! Wat 'n herkenbare dingen, fietsen in de regen !!! En toch heeft ook dat z'n charme,toch? De mooiste manier van reizen,neem de tijd voor de kathedralen en kerken.Terwijl jij reist onderhoud Nico ons met zijn belevenissen in Spanje,we krijgen geschiedenisles

  • 31 Mei 2016 - 15:59

    Annemarie Dekker:

    Beste Eric,
    ik dacht vanmorgen dat ik jou wel eens mocht laten weten dat ik je blog lees.
    Ik ben getrouwd met Jan Dekker en hoor jouw naam regelmatig noemen.
    In een van zijn verslagen noemt hij ook jouw blog. En als het hem niet lukt, door allerlei internet strubbelingen, om de dagen te versturen, kijk ik bij jou of jij wel een nieuw verslag hebt!
    Zo komen er door een reis zomaar nieuwe mensen in je leven. En dat is mooi.
    Jullie zijn op de helft of naderen de helft. Ik elk geval ook voor jou succes!
    Vriendelijke groet,
    Annemarie Dekker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Angoulême

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 40568

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: