20 juni 2016 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 20 juni 2016 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

20 juni 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

20 Juni 2016 | Spanje, Sahagún

Vanmorgen werd ik niet gewekt door gregoriaans gezang. Niet dat er niet gezongen werd maar ik lag nu op een andere kamer aan de achterzijde van het gebouw en zover droeg het geluid niet.
Dat wil niet zeggen dat ik niet vroeg wakker was. De twee Amerikanen hadden de wekker om 05.30 uur gezet en sprongen gelijk uit het boven- en benedenbed om de spullen bij elkaar te pakken. Om 06.00 uur waren ze vertrokken.
Overigens  kwam de beheerder om 07.00 uur nog wel even op alle kamers het licht aan doen onder het luidkeels roepen van een Spaans goedemorgen.
Gisteravond was ook nog een Duitse jongeman op onze vierpersoonskamer bijgekomen.
Hij vertelde vanmorgen dat hij Irun was gestart met wandelen en de camino del norte door de bergen wilde doen. Hij had vorige week zo slecht weer gehad dat hij besloten had om de bus naar Léon te nemen en daar de camino frances op te pakken.
Na een stevig ontbijt om 08.30 uur ben ik vertrokken.  Het eerste gedeelte ging over een stille landweg met weinig verkeer en afwisselend weidse vergezichten en bossen met vogels die er lustig op los kwetterden. Daar wordt je toch vrolijk van, ik wel in ieder geval.
In ieder geval vanmorgen was het heerlijk fietsweer.
Kikkers kwaakten of het een lieve lust was en misschien was dat ook wel zo.
Vandaag van de route (mijn lijntje) afgeweken en daardoor woon- en wijnhuizen gezien die in de heuvels waren ingebouwd.
Na de middag werd het al snel erg heet terwijl er weinig schaduw was. Zeker op deze hoogvlakte is de hitte goed merkbaar. Voor Spaanse begrippen was het vandaag een vlakke rit alhoewel de hoogte varieerde tussen de 800 en 900 meter.
Vandaag toch nog 117 km gefietst, achteraf gezien jn deze hitte wel een beetje veel. Ik zit nu in een albergue in Sahagún met onder anders een ouder Duits echtpaar die al voor de 5e keer de camino lopen. De Duitse vrouw heeft last van haar knieën en daardoor lopen ze per dag niet meer dan 10 tot 12 km. Bewijst des te meer dat iedereen op zijn eigen manier de camino doet.
Ook zit er een grote groep Japanners of Koreanen in de albergue die allemaal op mountainbikes met klein rugzakje fietsen.
Waar ik morgenavond zal zijn weet ik nog niet. Eerst maar eens kijken hoe morgen de beentjes voelen en daar de afstand maar op aanpassen.
Morgen meer.

• 20 Juni 2016 - 21:59

Gerard Lohuis:

Dag Eric,

Je gaat elke dag weer als een speer, positief, volop genietend en je humor spat van je verslagen af.
    Ga lekker zo door en hou je haaks!
    Groeten, Gerard

• 20 Juni 2016 - 22:31

Jocky:

Dag Eric!

Ben ik effe 5 dagen weg op de Wadden en zonder internet (ook een verademing.....), en blijkt bij thuiskomst dat je al weer aan de terug reis bent begonnen! Net even de voorgaande 5 verslagen gelezen, en idd wel een goed voorstel van Mat en zou ik ook zeker doen - en dan telkens een paar weken! - maar iedereen heeft een eigen tempo waar die zich lekker bij voelt. En zoals we zondags vaak al merken ben jij van het type door fietsen (en in de kantine; door drinken). Doe het rustig aan, en geniet maar van je terug reis. Tot ergens in de volgende maand.

Groet'n; Jocky