19 juli 2016 - Reisverslag uit Maaseik, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 19 juli 2016 - Reisverslag uit Maaseik, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

19 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

19 Juli 2016 | België, Maaseik

Slecht geslapen afgelopen nacht terwijl ik er al om 09.30 uur in lag. De camping was namelijk behoorlijk druk en ik had een plekje langs een grindpad waar veel mensen over moesten. En dat hoor je in je amper geluidsgeïsoleerde tent. Tegen 11.30 uur werd het rustig op de camping en dan hoor je de omgevingsgeluiden die je eerder niet hebt gehoord. Zo bleek binnen gehoorafstand elke 3 kwartier een soort generator op te starten en raasde er op 500 meter verkeer over een snelweg. Niet echt bevorderlijk om in slaap te vallen. Om 13.30 uur nog op de klok gekeken en daarna toch nog in slaap gevallen maar wel weer om 06.00 uur klaarwakker.
Om 08.00 uur vertrokken van de camping om te beginnen aan de beklimming van de laatste heuvels. Best pittig nog met stijgingspercentages van 7 tot 8% met zelfs nog een stuk van 300 meter dat 12% was. Maar daarna ging het mooi naar beneden richting Eijsden. Omstreeks
11.30 uur fietste ik de Belgische voerstreek uit en Nederland binnen.
Dwars door Maastricht via Brommelen Nederland weer uit en België weer in om langs de maas richting Maaseik te fietsen. Net over het Julianakanaal bij café Auwt Gäöl een Tongerlo-biertje van de tap gedronken. Op het terras zat ook een Belgisch stel, (Ilse en ?) die belangstellend vroeg waar ik naar toe ging. Na over en weer met elkaar gesproken te hebben vertrokken zij terwijl ik nog even van mijn biertje genoot.
Toen ik vertrok kwam ik ze na een kilometer weer tegen toen zij op het pontje voor over de Maas zaten te wachten.
Het was vanmorgen toen ik vertrok al warm maar vanmiddag op de Belgische Maasvlakte was het ronduit heet en eigenlijk te heet om te fietsen. Onderweg 3x mijn bidons gevuld.
Redelijk uitgeput kwam ik op de camping in Maaseik aan. Snel de tent opzetten en daarna douchen, een heerlijke douche doet wonderen met een moe lijf.
Daarna een lekker Belgisch biertje van de tap en ik ben weer helemaal bij.
In totaal vandaag 101 km gefietst. Morgen de één na laatste etappe naar Heijen, volgens mij een afstand van 85-90 kilometer.

  • 19 Juli 2016 - 22:46

    Jocky:

    Hoi Eric,.............niet zo zeuren da'j slecht geslapen hebt vanwege het rumoer! Ik geloof dat jij er regelmatig ook meer dan zat uit de slaap hebt gehouden met jou imitatie van een zeekoe. Bovendien over 2 dagen ku'j weer lekker achter de gebreide onderbroek van moeders de vrouw kruipen en als een baby in slaap vallen.
    Welkom terug in Nederland, en tot zondag als jij denk ik maar eens als wegkapitein moet fungeren.

    Groet'n; Jocky

  • 19 Juli 2016 - 23:42

    Jan Bovenmars:

    Dag Eric,

    We zijn er bijna......we zijn er bijna, maar nog niet......

    Ik denk dat de NEO-fietsers hem beginnen te knijpen. Na zo'n expeditie, inclusief hoogtestage, zal jouw conditie enorm toegenomen zijn. Vooral het duurwerk. Binnenkort kun je op kop sleuren aan het peleton. Ik denk dat zelfs Paul hem begint te knijpen.

    Eric, ik vond het geweldig mooi om je de afgelopen tijd tijdens jouw tocht te volgen.
    Hoop je binnenkort in levende lijve te zien en te spreken.

    Succes met het laatste stukje.

    Groet,
    Jan Bovenmars.

  • 20 Juli 2016 - 10:56

    Gerard Lohuis:

    Dag Eric,
    Morgenavond ben je weer thuis, ruim twee maanden nadat je op 16 mei bent begonnen aan jouw pelgrimstocht. Een prachtige tocht zoals we hebben mogen lezen in jouw dagelijkse reisverslagen. Ik vind het heel knap zoals jij deze tocht hebt gefietst en beleefd, bewonderenswaardig!
    Afgezien van soms wat 'spagetti-benen' en nagenoeg geen materiaalpech heb je een geweldige tijd gehad. Je hebt door je pelgrimstocht een heel mooie brug geslagen tussen je werkzame leven en het leven van een pensionado.
    Veel plezier met de afsluiting van je tocht, de glorieuze thuiskomst, een lang nagenieten en het heerlijke gevoel van thuis.
    En bedankt voor je prachtige verhalen, groeten, Gerard

  • 20 Juli 2016 - 11:36

    Jos Olthof:

    Dag Eric,

    Nog een aantal kilometers te gaan maar bij deze hartelijk gefeliciteerd met deze prestatie. Mooi dat je gezond weer terug bent in Nederland. Ik wens je nog een aantal mooie kilometers toe en een prachtig onthaal in Borne. Ik drink er hier vast een op. Proost! groeten Jos.

  • 20 Juli 2016 - 12:39

    Harry:

    Nog even, en dan heel lang nagenieten !!! (Zou Henriette het biet al koud hebben staan ?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Maaseik

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 40449

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: