12 juli 2016 - Reisverslag uit Ervy-le-Châtel, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 12 juli 2016 - Reisverslag uit Ervy-le-Châtel, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

12 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

12 Juli 2016 | Frankrijk, Ervy-le-Châtel

Zoals ik al vertelde zaten we gisteravond met 11 mensen aan tafel waarvan onder meer 3 wandelende Fransen (Bruno, François et Oliviér) en een fietsende Belg (Bert).
Bert is een aardrijkskundedocent uit Leuven die de tocht van Leuven naar Santiago de Compostela al eens wandelend had afgelegd en het dit jaar op de fiets doet. De drie Fransen begonnen in Vézelay aan hun wandeltocht. Zij waren onderling, uiteraard in het Frans, over de verloren voetbalfinale tegen Portugal aan het mokken. Hoewel mijn frans beslist ondermaats is begreep ik dat toch nog wel en op het moment dat er een stilte viel vroeg ik aan Bruno, die een beetje engels sprak; wanneer wordt de finale gespeeld? Hij keek me onderzoekend aan en zei uiteindelijk met een mooi Frans accent "aar joe kieding mie".
Al met al een gezellige avond.
Vanmorgen al vroeg weer op en om 19.30 uur helemaal klaar voor vertrek ware het niet dat Jacques, de beheerder, de tas met de tent, die ik bij de fiets had achtergelaten, in het kantoor had gelegd.
Jacques was er niet en Marie was naar de kerk dus zat er niets anders op dan te wachten. Om 08.00 uur kwam Marie aan gewandeld maar zij had geen sleutel van het kantoor. Die moest zij weer ergens anders ophalen. Om 08.30 uur had ik mijn tas en kon ik vertrekken.
Na 7,5 km heuvel af en heuvel op fietsen stond er plotseling op ongeveer 5 meter afstand een ree mij aan te kijken. Ze stond op haar dooie gemak en maakte geen enkele aanstalten om weg te rennen. Een mooi gezicht.
Na een paar heuvels kwam ik op tot aan Auxerre op vlak terrein. Zo'n 20 tot 25 km fietsen langs de rivier de Yonne afgewisseld met het Canal de Nivernais, een geweldig mooie traject.
Na 103 km de camping opgezocht in Ervy-le-Châtel. Nadat ik mijn tentje had opgezet vroeg een Nederlands echtpaar uit Wolfheze of ik zin had in een biertje. Uiteraard heb ik daar geen nee tegen gezegd.
Vanaf nu wordt het aanbod van campings schaarser, dat wordt een dag van te voren al plannen. Pelgrimshuizen zijn er bijna helemaal niet meer.
Nog ongeveer 750 km te gaan en dan fiets ik medio volgende week Borne weer binnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Ervy-le-Châtel

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 40454

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: