9 juli 2016 - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 9 juli 2016 - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

9 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

09 Juli 2016 | Frankrijk, Augy-sur-Aubois

De camping municipal waar ik vannacht heb geslapen lag aan een mooi meertje met een zwembad er naast en erg druk met enkel Fransen.
Om 08.15 uur op de fiets met een drietal klimmetjes voor de boeg met een stijging tussen de 8 en 10%. Daarna zou het ongeveer 100 km licht golvend zijn met hoogteverschillen van 50 tot 100 meter.
Erg stil was het in Les Archers, een gehucht met een mooie verzameling Franse huizen en in ieder geval 6 pottenbakkers en een heus pottenbakkersmuseum. Verder is er helemaal niets dan alleen maar rust, maar goed ik fietste er dan ook wel door op een zaterdagmorgen om 09.00 uur.
Omstreeks 11.00 in Saint Amand Montrod. Hier ben ik eerder met de fiets geweest. Weliswaar niet op de fiets vanuit Nederland maar we stonden een jaar of vier geleden op een camping op 35 km afstand. En in die tijd was Saint Amand Montrod finishplaats van de Tour de France en daar ben ik toen naar toe gefietst. Ook nog even in het stadje over de markt gelopen en het nodige fruit ingeslagen. Verder een nieuwe broekriem gekocht die ik, door gewichtsafname, beter en flexibel kan instellen.
Tijdens een korte pauze net buiten Saint Amand brak de achter standaard van de fiets af. Deze zat vast aan het frame dus op dat moment niet te repareren. We zien in Nederland wel verder.
Het is wel erg rustig op de pelgrimsroute, gisteren en vandaag slechts 2 buitenlandse fietsers en 2 wandelende fransen tegengekomen.
Tegen 15.00 uur aangekomen bij de Nederlandse pelgrimsherberg in Augy-s-Aubois waar ik hartelijk werd ontvangen door Ida en Gerard het Nederlandse beheerdersechtpaar. Ik kwam daar op het moment dat er een beheerderswisseling was dus ik werd ook hartelijk welkom geheten door Tonnie en Piet die de komende 14 dagen het beheer van de herberg gaan doen. Overigens ben ik weer de enige gast. 's-Avonds heerlijk met z'n vijven gegeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Augy-sur-Aubois

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 40562

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: