5 juli 2016 - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 5 juli 2016 - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

5 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

05 Juli 2016 | Frankrijk, Saint-Germain-les-Belles

Het beloofde vanmorgen weer een zonnige dag te worden. Om 07.00 uur scheen de zon was het al aangenaam warm.
Om 08.15 uur was ik klaar voor vertrek en kon ik in Donzenac al beginnen aan een kilometerslange klim. Voordat ik daaraan begon leek het me verstandig om de batterijen van het navigatiesysteem te wisselen. De batterijen die er in zaten waren bijna leeg en ik had weinig zin om gedurende een klim de batterijen te moeten wisselen.
Na nieuwe batterijen geplaatst te hebben was ik bijna alle routes kwijt. Wat bleek; de sd-card was bij het wisselen losgeraakt en zat niet meer in het navigatiesysteem.
Omdat ik batterijen altijd boven de stuurtas wissel zou de sd-card daar ingevallen kunnen zijn en anders werd het zoeken op de grond. Gelukkig was de sd-card wel in de stuurtas gevallen, een hele opluchting.
Vandaag ging de route weer over onwaarschijnlijk mooie smalle weggetjes.
Soms door prachtige bossen en dan weer over heuveltoppen met fraaie vergezichten.
Ook de meeste dorpjes zijn de moeite waard, wel merk je dat er ook in Frankrijk sprake is van vergrijzing op het platte land. Ik wilde in een dorp een stokbrood kopen maar hoorde dat er geen bakker meer was terwijl er een paar jaar geleden nog 2 bakkers in dat dorp waren.
Nadeel van de route vandaag was dat er van heuvel naar heuvel werd gehopt en dat er de hele dag nog geen kilometer vlak was. Het ging de hele dag op en neer, een wasbord is er niets bij en de hoogte varieerde tussen de 100 en 500 meter.
In La Graulière bleek markt te zijn, niet dat het veel voorstelt maar er stonden 4 kraampjes waar respectievelijk fruit, worst, kaas een gebraden haantjes werden verkocht.
Uiteindelijk vanmiddag om 17.00 uur neergestreken op een camping in Saint-Germain-les-Belles. De  camping werd gerund door een Nederlands gezin die het 5 jaar geleden hadden gekocht en erg druk waren om het op te bouwen. Het gezin was erg aardig en behulpzaam. Overigens bleek ik wel de enige gast te zijn.

  • 05 Juli 2016 - 21:58

    Ans Beernink:

    Hallo Eric.
    Probeer maar weer een berichtje te sturen.vorige week is het volgens mij niet over gekomen ,kan het nergens terug vinden.Volg je nog elke dag geniet van jouw verhalen.Mooi dat je zoveel prachtige dingen mee
    maakt Zo ver alweer in Frankrijk.bewondering voor jouw dat jij je droom waarmaakt.Eric groetjes van ons tot schrijfs.Ans

  • 05 Juli 2016 - 23:48

    Jan Bovenmars:

    Dag Eric,
    Elke dag lees ik met veel interesse jouw belevenissen.
    Vandaag kon je via de uitzending van de etappe van de Tour de France zien hoe mooi midden Frankrijk is. Ook was goed te zien dat het daar nergens vlak is. Gelukkig ga je in de richting van de Loire en wordt het steeds minder heuvelachtig.
    Geniet nog van je verdere tocht. Je blijven je volgen.
    Bon courage.

    Groet, Jan Bovenmars.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Germain-les-Belles

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 40451

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: