4 juli 2016 - Reisverslag uit Donzenac, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 4 juli 2016 - Reisverslag uit Donzenac, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

4 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

04 Juli 2016 | Frankrijk, Donzenac

Vanmorgen was ik om 06.00 uur wakker, zit blijkbaar nog steeds in het systeem, maar ben tot 06.45 uur blijven liggen. Na me in alle opzichten getoiletteerd, gegeten en de tent ingepakt te hebben, was ik om 08.00 uur klaar voor vertrek.
De zon scheen al mooi aan de hemel en de natuur ontwaakte. Op 250 meter hoogte zag ik in de verte wolken in de vallei zo laag hangen dat ik er over heen kon kijken.
Terwijl ik was gestopt om van dat uitzicht te genieten stopte er een Belg op de fiets of beter gezegd een Vlaming want hij sprak geen woord frans. Hij vertelde dat hij vanuit België langs de kust naar de Pyreneeën was gefietst en nu via de route "oude wegen" weer op terugreis was naar België. Hij is mij daarna nog 2x achterop gekomen, hij had nog een routeboekje uit 2000 en fietste regelmatig verkeerd. Na die derde keer heb ik hem niet meer gezien.
Al snel vanmorgen ben ik de rivier de Dordogne overgestoken.
Het was een mooie rit vandaag over mooie rustige Franse D-wegen en door nog mooiere stille Franse dorpjes.
Veel van de wegen hebben langs de kant nog stenen muurtjes als afscheiding zoals je in Ierland ook veel ziet.
Op een gegeven moment, op één van de vele heuvels die ik moest beklimmen, had ik op 330 meter hoogte een panorama-uitzicht van meer dan 180 graden. Op die plek heb ik een broodje gegeten en genoten van het uitzicht.
Later, tijdens een korte pauze in Turenne, sprak ik met een echtpaar uit Nieuw-Zeeland dat nu in Frankrijk op vakantie was en volgende week nog 2 weken naar Schotland ging. Hij vertelde dat hij jaren geleden 5 dagen een deel van de camino in Frankrijk had gelopen. Of dat een vervolg kreeg wist hij niet.
Vlak voor Donzenac heb ik me geïnstalleerd op de camping municipal. Naast mij stond een echtpaar uit Rietmolen die op weg waren naar de omgeving van Toulouse. Ze waren gisteren uit Nederland vertrokken en hadden afgelopen nacht in de buurt van Parijs overnacht. Ze hadden daar zoveel regen gehad dat de tent van hun vouwwagen vanmiddag nog steeds zeiknat was. Gelukkig is het hier met 28 graden en volop zon behoorlijk warm dus die tent is morgen wel weer droog.

  • 05 Juli 2016 - 10:19

    Gerard Lohuis:

    Dag Eric,
    Daar ben je weer. Het viel al op er een hapering was in jouw dagverslagen. Even dacht ik dat je een rustdag had genomen..... Maar toen ik op de website waarbenje.nu keek stond je dagverslag daar "gewoon" op. Maar het was niet mogelijk te reageren op je verslag. Het gedoe met je tele2-kaart is natuurlijk debet aan je tijdelijke "afwezigheid". Heel mooi dat we je allemaal weer kunnen volgen.
    Je gedachte rustdag in Rocamadour is voor jou natuurlijk niks, alleen is dan ook maar alleen en zonder Henriette al helemaal niet leuk. Binnenkort als je we thuis bent haal je dat allemaal samen weer volop in, toch!
    Veel plezier de komende dagen, je komt alweer lekker in de richting!
    Groeten, Gerard

  • 05 Juli 2016 - 16:33

    Paul Van Der Tuuk:

    Still going bikkel! Rocamadour is mooi, met mooi uitzicht! Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Donzenac

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 40451

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: