3 juli 2016 - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 3 juli 2016 - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

3 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 Juli 2016 | Frankrijk, Rocamadour

Gisteravond Carla en Henk Vriend uit Vorden ontmoet. Samen met hen een kop koffie en een wijntje gedronken en ervaringen uitgewisseld. Carla en Henk hebben vorig jaar een deel van de pelgrimsroute gefietst namelijk van Vorden naar Vézelay. Dit jaar zijn ze vanuit Vézelay vertrokken om de reis naar Santiago de Compostela af te ronden.
Eergisteren, 1 juli, zou volgens Tele2 mijn abonnement actief moeten zijn. Nou, ik was benieuwd. De Franse simkaart uit de telefoon en de tele2-kaart er weer in. En ja hoor, de telefoon was actief en er kon gebeld worden. Alleen internetten lukte niet. Alle instellingen stonden, volgens mij en volgens de handleiding, goed. Gisteren dan maar weer met een medewerkster van Tele2 gebeld. Ze liep met mij alle instellingen na en die klopten inderdaad. Uiteindelijk bleek dat voor internetten in het buitenland in de netwerkinstellingen onder naam toegangspunten een extra buitenlandprofiel moet aanmaken met verschillende instellingen. Wat we ook probeerden, het profiel kon, na het invoeren van de instellingen, niet worden opgeslagen. Daarmee stokte ook de kennis van de vriendelijke Tele2-medewerkster. Vervolgens vroeg ze hoe lang ik nog in Frankrijk bleef. Op mijn antwoord dat ik op de fiets ben en nog ongeveer 1200 km moet fietsen voordat ik bij Maastricht de grens met Nederland oversteek was ook zij van mening dat ik dan nog wel even in Frankrijk ben. Zij zou dan ook bij de technische specialisten een "call" aanmaken en dan zou ik snel worden teruggebeld. Op mijn vraag: wat is snel kreeg ik te horen: binnen 3 werkdagen.
Vanmorgen zelf maar een kwartiertje aan het fröbelen geslagen en alle instellingen één voor één ingevoerd en gekeken bij welke instellingen het niet goed ging. Dat bleken er twee te zijn. Nadat ik dezelfde instellingen als voor Nederland had ingevoerd kon ik warempel opslaan en had ik ook weer internet.
Eind goed al goed zou je zeggen maar uiteindelijk heeft het na 48 dagen wel veel energie en heel veel extra geld gekost.
Ik heb besloten om een dag extra op de camping bij Rocamadour te blijven om op mijn gemak het dorpje te verkennen maar ben er inmiddels achter dat zo'n rustdag voor mij niet echt werkt. In hooguit 1,5 uur had ik alles al gezien. Ik had beter gisteren na aankomst kunnen gaan kijken en vandaag weer verder kunnen fietsen.