2 juli 2016 - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 2 juli 2016 - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

2 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

02 Juli 2016 | Frankrijk, Rocamadour

Het uitslapen gaat me steeds beter af, vanmorgen tot 07.00 uur.
Van het Italiaans echtpaar vannacht helemaal geen last gehad, of dat andersom ook zo is geweest weet ik niet.
Ze hebben in ieder geval niets gezegd over mijn (eventueel) snurken en wensten mij vriendelijk een goede reis.
Om 08.15 uur op de fiets. Hoewel niet koud is het 's-morgens bewolkt, het voelt om 10.00 uur zelfs broeierig aan. Het is in ieder geval beter dan de hitte van gisteren.
Vanmorgen vanaf Cahors een heel stuk langs de rivier de Lot gefietst, soms op gelijke hoogte en soms zag je de rivier een 50 meter onder je stromen. Het blijft boeiend om te zien hoe water altijd zijn eigen weg kiest.
Het plan voor vandaag is om naar een camping in l'Hospitalet, een kilometer van Rocamadour, te fietsen en daar 2 overnachtingen te blijven zodat ik morgen op mijn gemak Rocamadour kan verkennen. Dit dorpje is als het ware in verschillende lagen in en tegen de bergwand gebouwd.
Het fietsen ging vandaag stukken beter, hoewel het venijn op het gebied van klimwerk ook vandaag weer in de staart zit. In de laatste 15 kilometer zaten 3 beklimmingen met stijgingspercentages tot 10% met als afsluiter bij Rocamadour een stuk van 13%.
Zoals het spreekwoord zegt: "na het zuur komt het zoet", het uitzicht op Rocamadour is werkelijk fantastisch.
Vandaag maar één groepje van 3 fietsers tegengekomen. Het wordt rustiger op de pelgrimsroute.