28 mei 2016 - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 28 mei 2016 - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

28 mei 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

28 Mei 2016 | Frankrijk, Châtellerault

Ga ik weer eens op een camping staan en dan gaat het 's-nachts regenen en niet zo zuinig ook. Ik werd wakker van het onweer maar dat kwam gelukkig niet te dicht bij. 's-Morgens was de tent wel nat, water er afschudden en maar vochtig inpakken.
Eerst broodjes gehaald en bij de Bar-Tabac een nieuwe Franse internetkaart en vervolgens op pad. Vanaf Saint-Avertin omhoog de heuvels in. Na de zoveelste wegomleiding, deze keer in Veigné, een klim van 12%.
De ochtend en rond de middag was het prachtig fietsen, mooi landschap en een temperatuur van meer dan 25 graden met een lekker zonnetje erbij.
De afgelopen dagen hoorde ik onderweg al enkele keren doffe knallen. Vandaag bleken dat boeren te zijn die naast vogelverschrikkers op meerdere plekken op het land donderbussen hadden staan die afwisselend knalden.
Tegen een uur of drie verdween de zon en nam de bewolking toe. Het zag er dreigend uit en om ca. 16.00 uur besloot ik om in Antran te overnachten. De gîte die in het pelgrimsboekje stond aangegeven lag iets van de route maar toen ik daar aankwam bleek die vol te zijn. Ik was even vergeten dat het zaterdag was en dat de Fransen er blijkbaar dan ook massaal op uittrekken. Doorgefietst naar Châtellerault en ook gelijk maar naar het bureau de tourisme. Daar vertelde ze mij dat er in de stad en omgeving geen kamer meer vrij was in verband met een of ander groot congres. Ook bleek dat de pelgrimsgîte 20 kilometer verderop ook niet in het weekend geopend waren.
Daar stond ik dan met mijn goede gedrag. Het was inmiddels al begonnen te regenen en ik voelde er niet veel voor om de tent weer op te zetten. Temeer omdat voor vannacht als ook voor de komende dagen veel regen met onweer is voorspeld. Gelukkig had de aardige juffrouw van het bureau de tourisme een oplossing. Op de camping municipal hadden ze een mobilhome en die werd wel aan pelgrims ter beschikking gesteld. Ze zou wel even bellen en, ja hoor, het kon. In de stromende regen naar de camping gefietst. Daar aangekomen bleken ze voor pelgrims een aangepast tarief te hanteren. En zo slaap ik vannacht droog in een mobilehome voorzien van kookplaat, douche-toilet en twee slaapkamers met in totaal 4 bedden voor nog geen 5 euro. Tot nu toe ook nog allemaal voor mezelf, nog geen andere pelgrim gezien.
Soms lijkt het niet te lukken maar zit het uiteindelijk toch mee.





  • 28 Mei 2016 - 21:04

    Ariël Unverzagt:

    Eric heb even de laatste verslagen door gelezen nooit gerealiseerd dat je op zo'n trip die je alleen onderneemt toch zoveel mensen tegen komt en ook zoveel ervaringen op doet.
    Ik blijf het een hele onderneming vinden succes verder en verdeel je krachten goed.
    Blijf je volgen tot later.

  • 29 Mei 2016 - 17:36

    Mat Knaapen:

    Een typisch pelgrimsverslag. Het zit even tegen en dan komt er toch een oplossing. Omdat je als pelgrim in Frankrijk een streepje voor hebt. Iedereen wil je helpen. Mooi volk, die Fransen!
    En inderdaad, je ontmoet op deze fietstocht veel mensen. Ligt ook wat aan jezelf, maar als je ogen en oren open staan maak je van alles mee. Het is dan ook een heel bijzondere ervaring. En dat blijft zo. In Spanje is het weer behoorlijk anders dan in Frankrijk, maar ook daar is de tocht een aaneenrijging van mooie momenten.
    Bonne route.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châtellerault

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 40456

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: