21 mei 2016 - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 21 mei 2016 - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

21 mei 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

21 Mei 2016 | Frankrijk, Cambrai

Toen ik gisteren na het schrijven van mijn blog naar de kamer ging in de jeugdherberg bleek ik 3 medekamergenoten op de vierpersoonskamer te hebben. Eén Belg met de nodige problemen die op kosten van zijn advocaat mocht overnachten. Eén Belg die met een soort van racefiets met 2 tassen ook onderweg was naar Santiago en als derde Jan Dekker die het bed boven mij had betrokken.
Tussen Jan en mij klikte het zo goed dat wij besloten om vandaag samen naar Cambrai te fietsen en daar gezamenlijk een kamer te boeken, dit in verband met de te verwachten regen op zaterdagnacht en zondagochtend.
Vanmorgen na wederom een voortreffelijk ontbijt om ongeveer 09.30 uur vertrokken uit Doornik.
Al spoedig fietsten we vlak voor Rumegie de grens over tussen la Belgique et la Douce France.
Een afwisselend landschap met de nodige heuveltjes en de daarbij behorende soms venijnige stijgingspercentages.
Onderweg zijn we verschillende keren aangemoedigd door voorbijgangers, tegenliggers en mensen aan de kant. De aanmoedigingen varieerden van bon Saint Jacques en bon Camino als ook bon voyage en vanuit een voorbijgaande auto het ✌ teken.
Ook vandaag weer een omleiding, de Fransen vonden het nodig om een brug af te sluiten en we moesten noodgedwongen omfietsen om een andere brug te nemen. Gelukkig bleek de omleiding niet veel extra kilometers, dat viel dus reuze mee.
Ook vandaag weer een sterke zuidwester wind die er voor zorgde dat we zelfs heuvelaf moesten meetrappen.
Omstreeks 15.30 uur bereikten we Cambrai en zijn in het centrum op zoek gegaan naar de plaatselijke VVV. Naar 2 keer vragen de VVV gevonden en via hen een kamer gevonden en geboekt.
Het bleek een hotelletje (La Chope) te zijn dat op ca. 10 minuten loopafstand van het centrum lag.
Na een heerlijke douche en de nodige karweitjes zoals een wasje gingen we richting centrum om onze tekorten weer aan te vullen.
Het wasje was in mijn geval nodig omdat ik vanmorgen bij vertrek een banaan in het middenvak van mijn wielershirt had gestoken en er rond het middaguur achter kwam dat die banaan tussen mijn lichaam en de tas op de bagagedrager geplet was tot bananenmousse. Dat overkomt me dus geen tweede keer.
Morgenvroeg maar eens zien of we het regenpak aan moeten trekken, het weer blijft elke dag een verrassing.

• 21 Mei 2016 - 22:31

Ans Beernink:

Hallo Broertje.
    Je belevenissen van vandaag weer gelezen, geniet ervan.
    leuk om je zo te kunnen volgen.Leuk dat je vandaag samen met Jan hebt gefietst.
    Heel veel respect vind het heel bijzonder dat mijn Broer naar Santiago de Compostela fietst.
    Geniet van alles wat je tegen komt.

• 22 Mei 2016 - 12:32

Mat Knaapen:

Zondag en maandag nog regen. Daarna -tot aan vrijdag- beter weer. Jammer dat je veel mist als het regent. Een geluk bij dit ongeluk is dat in noord-frankrijk niet zoveel te missen is. Er is niet zoveel interessants te zien. Mogelijk wat restanten van WO-1 rond de rivier de Somme. Maar Noyon is wel een aardig stadje. Direct daarna ligt Chiry-Ourscamp met een klooster waar pelgrims kunnen overnachten.
    Con courage

• 22 Mei 2016 - 16:04

Jos Kienhuis:

Mooi dat je ook ter afwisseling samen op kunt fietsen - het weer kan alleen maar beter worden. Bon voyage avec courage :-)

• 22 Mei 2016 - 17:52

Margo:

Fijn dat het goed gaat Eric. En dat jij binnen mag bij een jeugdherberg........ :-)

• 22 Mei 2016 - 20:32

Ria En Bennie:

Hoi Eric
    Vandaag je reisverslag gelezen,ontzetten leuk om je zo te kunnen volgen.
    Geniet er van en veel fietsplezier.
    Groetjes B&R

• 22 Mei 2016 - 20:35

Herriette En Richard Diepenmaat:

Mooi om te horen dat het goed met je gaat Eric. Het is leuk om je reisverslagen te lezen zodat we op de hoogte zijn waar je bent. Al bijna een week op weg en dan al zoveel te vertellen. Wij hebben nu al diep respect voor je. Fijn dat je een fietsmaatje hebt getroffen voor een dag. Succes verder en we blijven je volgen. Groeten vanuit Hertme.

• 23 Mei 2016 - 13:13

Bennie Van Der Tuuk:

Hey Eric maak er wat mooiis van!
    Blijf maar lekker lang weg hoor (GRAPJE).
    Hoop dat alles voor jou van een leiendakje gaat.
    Veel fiets plezier. Ik hou jou berichten goed in de gaten!

Gr:Kittel.