20 mei 2016 - Reisverslag uit Doornik, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 20 mei 2016 - Reisverslag uit Doornik, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

20 mei 2016

Blijf op de hoogte en volg Eric

20 Mei 2016 | België, Doornik

Vannacht prima geslapen in de jeugdherberg en vanmorgen een meer dan voortreffelijk ontbijt. Minder was dat het behoorlijk regende en dat het de dag grotendeels zou blijven regenen.
Dus het regenpak maar aangetrokken en op de fiets gestapt.
Ik had inmiddels besloten vandaag tot Doornik te fietsen, een afstand van ca. 55 km. In Doornik zit namelijk ook een jeugdherberg en de beheerder in Geraardsbergen heeft voor mij een reservering gemaakt.
Onderweg weer een paar Nederlanders tegengekomen. Met Jan van Tilburg uit Horst Limburg een groot deel van de route tot Doornik samen gefietst. Tijden de tocht kwamen we Jan Bosch uit de buurt van Haarlem achterop. Jan was op een driewielerligfiets op pad.
Tot in Doornik heeft het zo goed als geregend dus ik kwam als een verzopen kat in de jeugdherberg aan en viel met de neus in de boter.
Wat bleek: de 78-jarige beheerder stopte na een dienstverband van maar liefst 62 jaar bij de jeugdherberg met werken. Ter afscheid werd een film gemaakt en ik mocht figureren bij het inboeken.
Om 18.00 uur de stad ingelopen en daar liep ik zowaar Jan Dekker bij de kathedraal tegen het lijf. Het klopt dus wat ze zeggen dat je tijdens de Camino vaak dezelfde mensen tegenkomt.
De eerste kleine klimmetjes hebben we gehad en ik merk dat ik wel veel gewicht (ook van mezelf) moet meetrappen. Dat moet wel beter worden voordat het "echte" werk begint.
Morgen maar eens kijken wat de dag brengt. Het ziet er naar uit dat het zaterdagnacht en zondagochtend behoorlijk gaat regenen.
Ik heb er niet veel zin in om een kletsnatte tent mee te sjouwen dus dat wordt wellicht morgen een B&B.

  • 20 Mei 2016 - 21:47

    Aleid:

    Prachtig verslag Eric, en wat mooi dat je al gelijkgezinden achterop/tegenkomt.
    Op naar het volgende doel!

  • 21 Mei 2016 - 16:33

    Nico:

    Hoi Eric,
    Klasse jongen ondanks het slechte weer in de vorm van regen en tegenwind toch volhouden.
    Je gaat nu Frankrijk in dat is het 3e land en je hoeft er maar 4 dus dat schiet al mooi op.
    Morgen ga ik ook Frankrijk door op weg naar Spanje, misschien kom ik jou nog tegen, immers zo groot is Frankrijk nou ook weer niet. :)
    Succes gewenst, hopelijk heb je of krijg je geen last van je blessure.
    Groetjes, Nico

  • 21 Mei 2016 - 18:14

    Harry:

    Hallo Eric.
    Al een mooi eind op weg, en ook al de filmsterrenstatus bereikt.
    Hopelijk heb je de volgende dagen beter weer. Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Doornik

Eric

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 40550

Voorgaande reizen:

22 April 2019 - 25 Mei 2019

Op de fiets naar Santiago de Compostella

16 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Naar Santiago de Compostela en terug

Landen bezocht: